Moje pierwsze Memory- Czuczu

Z serii : Logopeda poleca 😉
Polecam bardzo fajną pomoc do stymulacji mowy dla najmłodszych.
Jest to gra z serii CZUCZU moje pierwsze Memory czyli kolorowe zwierzaki, puszyste owieczki, roześmiane perliczki, skoczne żabki 😉

czuczu-1

Są to duże, kolorowe, a przede wszystkim bardzo wytrzymałe duże kartonowe obrazki przedstawiające zwierzaki, które są bardzo ładne i kolorowe.
Wytrzymałe kartonowe obrazki sprawdzają się rewelacyjnie w małych rączkach. Zwierzątka przykuwają uwagę dziecka, które chętnie uczestniczy w zabawie.
Pomoc można wykorzystywać na wiele sposobów:
– stymulacja mowy biernej i czynnej
– stymulacja uwagi, spostrzegawczości i koncentracji
– ćwiczenia identyfikacji
– ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej
– ćwiczenia pamięci symultaniczno- sekwencyjnej
– tradycyjne memory;-)

 

czuczu-2

Muszę przyznać, iż osobiście jestem zachwycona tą pomocą. Starannie wykonane, kolorowe obrazki przykuwają uwagę nie tylko dzieciaków. Duży plus za wytrzymałość, bo wiadomo maluchy na pewnym etapie rozwoju biorą wszystko do buzi. Dla najmłodszych (a mam w swoim otoczeniu roczne dzieciaki moich serdecznych przyjaciółek) polecam jak najbardziej do ćwiczeń wyrażeń dźwiękonaśladowczych. Pokazujemy dziecku obrazek z danym zwierzątkiem np. krową i mówimy jak robi krowa „ mu” zachęcając dziecko do naśladowania. Następnie możemy rozłożyć dwa obrazki przed dzieckiem np. krowa i konik . Mówimy do dziecka „pokaż gdzie jest mu”? ,albo „pokaż paluszkiem gdzie jest krówka”? Możemy także mówić do dziecka „ daj krowę”, „ daj świnkę” itd, itp. Stymulujemy w ten sposób rozwój mowy biernej (rozumienie). Następnym prostym ćwiczeniem dla najmłodszych może być dopasowywanie taki sam do takiego samego. Rozkładamy 2 lub 3 obrazki zwierzątek przed dzieckiem, następnie dajemy dziecku takie same obrazki i mówimy- „ gdzie jest taka sama krówka”? „ gdzie jest taki sam konik”? itd. Kolejna zabawą jest odgadywanie nazw zwierzątek lub odgłosów jakie wydają( stymulacja mowy czynnej).Widzimy zatem, że pomysłów do ćwiczeń jest wiele. Dla starszych dzieciaków polecam tradycyjną grę w memory. Jak grać? Rozkładamy karty tak, aby obrazki były zakryte. Odkrywamy po dwie karty. Jeśli są identyczne, odkładamy je na bok. Jeżeli obrazki są różne, odkładamy je w to samo miejsce. Wygrywa ten, kto zbierze więcej par!
Miłej nauki podczas zabawy!
M.

Udostępnij :

Dodaj komentarz